Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 10 januari 2015

Det blir aldrig som man vill, tyvärr.

Säg den lycka som varar för en friluftsnörd. 0430 började snöa i Nordmarken. Minus 4.2 grader och ett intensivt snöfall-Mina förhoppningar om rejält vinterväder grusades under förkvällen. +2.3 grader i Risviken och kraftig blåst som gör allt för att den ca 12cm snön smälter undan.  Vad gör man?

Eldar i spisarna med fin torr björkved. Letar reda på ficklampan, kollar fotogenlyktorna, tappar upp vatten och förbereder på att den varning 2 som SMHI har utfärdad att det kan bli en del problem. Jag brukar i sådana lägen koppla på mysfaktor 1 och med tillförsikt tänka på tesen ”den förberedde klarar sig”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar