Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 27 januari 2015

En fin hälsning från en entusiast.

I dag kom ett vykort från någon i Macfie klubben. Gänget med ca 100 medlemmar som har framför allt träkanoter byggda av Harry Macfie.  Vykortet är en mycket fin träskiva ca 20 x 30 centimeter och som syns en fin bild på Macfie kanoter och en miniratyrpaddel.
Vem som är avsändare framgår tyvärr inte, men vi på Nordmakens Kanot Center i Årjäng tackar och hoppas att avsändaren hör av sig.
Så här i vintern är det alltid trevligt att få en hälsning från kanot entusiaster och även om jag älskar vintern ser jag fram mot de klara, rena och fina kanotvattnen i Nordmarken till våren som troligen kommer tidigt i år, vi har ju ingen is ännu på de större sjöarna.

Vi är alltid beredda att visa våra gäster de finaste ställen för en kanottur i försommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar