Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 26 april 2018

Golf kan vara mera än att bara spela !

Årjängs Golf klubb är aktiv. Klubben har just avslutat en utbyggnad av resturangen m.m. Nu inleder man att samarbeta med olika aktivitets företag i Nordmarken. Mening är att när någon eller några i familjen spelar golf, så kan andra i familjen prova på olika aktiviteter i området. För vår del kan vi givetvis erbjuda kanottur, men även en del andra naturaktiviteter i området. Jag tänker mest på, att de som hyr vår vildmarks stuga Bockudden, kanske vill spela golf. Klubben i Årjäng har ett intimt samarbete med Forsbacka i Åmål. Detta kom fram på ett möte 25/4 mellan golfklubbarna och olika aktivitets företag i respektive kommuner. Så golf är mera än att bara spela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar