Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 27 mars 2011

Veteranerna tillbaka i Nordmarken för 19-gången

Som jag tidigare skrivit om,var en far med sin son här för många år sedan på sin första kanottur.
Sommaren som var, 2010 var de här igen och jag fick en bild där sonen visar en torrtall, där de under alla år ristat de årtal de varit på platsen.

Efter detta och då de är de kanotister som varit här flest gånger, bjöd vi i familjen dom på en gratis lång weekend i vårt vildmarkshus Bockudden. En av dagarna gick de på isen ut till den plats ,där denna tallstock var. Nu hade trädet av ålderdom ramlat, men inristningarna var kvar. Vi beslutade att ta med tallstocken till

Base Camp i Risviken och här skall vi på något sätt ta vara på den och ha den som återkommande minne, av de två personer som så flitigt genomfört 18 års veckolånga kanotturer i Nordmarken.

Jag svänger min paddel, som en hälsningar och hoppas att de åter kommer att paddla i området flera år framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar