Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 8 mars 2011

Ibland blir det fel, men så är det.

Sent i går kväll kom det två stora älgar nere på parkeringen. De var på väg mot de aspar som vi fällt. Jag smög mig ut i mörkret för att komma närmare så jag kunde ta en bild. Men när jag skulle sätta in rätt avstånd tryckte jag på kameran så det blev en blixt. Den stora tjuren och kon försvann i full karriär över fälten bak kanotställningarna. Jag fick med de närmaste träden och en fin gren.Älgtjuren står med huvudet och äter på aspkvistarna.
På grund av skogsavverkningen är det säkert flera besök under nätterna av spåren att döma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar