Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 26 mars 2011

Vedhögen växer, jobb väntar ?















Nu är veden för vintern 2011-2012 nästan klar. Nu börjar vedhuggningen för vintern därefter. Det är en rejäl hög som jag måste såga förhand med en vanlig såg och klyva med yxa. Men det är jag van vid, Jag kan det där med vedhuggning, så det så.




Oj jag fick vist med fel bild på vedmaskinen, vedklyven, transportbandet, det var inte meningen, jag vill att ni skall tro att jag hugger för hand, men det är bara skoj. Jag har effektiv hjälp av maskiner, så det går på några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar