Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 2 mars 2011

Stora pojkar vill ha stora "leksaker"

Nej jag skojar.
På södra skogen vid Base Camp Risviken har vi ett skogsskifte som vi inte användere i verksamheten.
Så nu blev det vedhuggning för nästa vinter.
Nej jag skojar igen. Vi hugger för att skogen är mogen och vi behöver en hel det tallstocker till en utbyggning av vår lilla affär och göra receptionen lite större. Vi försöker att göra någonting nytt varje år så nu blir det en del ändringar vid receptionen. Vi kommer även att utöka sortimentet i vår affär. Så snart stockarna blivit till fina tallbräder och de har torkat en del så kör vi igång. En del väggar kommer bort och utrymmet blir nu ca 20 m2 större i golvplan.

1 kommentar: