Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 6 mars 2011

En solig söndag på Västra Silen.













Vasa Loppet, VM i skidskytte, VM på 5-milen och en massa annan sport på TV.
Vi hade vår egen tävling. Hustru Gun tog guld med 2 fina stora abborrar och jag själv kom på silverplatsen med en något mindre. Inte illa att komma tvåa när det bara var vi båda som fiskade ett par timmer i stekande sol. Förstår bara inte, att det inte är flera är ute på isen och fiskar i detta härliga vintervädret.

När vi kom in från isen, kunde vi se att rådjuren, redan har hittat grenarna. från de stor asparna som fällts vid parkeringen.
Nu käkar de på alla knopparna på de mindre grenarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar