Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 11 september 2010

Åter för fjärde gången.

















Bild från Startplatsen till en fin fisk- och kanottur.

Dessa sex gentlemän är åter i "The Real Canoe Country" Nordmarken.Kul nu när fisket är på topp. Flera rapporter om Regnbåge, Lax och Öring så det är bara att hoppas att de får valuta för sina fiskekort.Turen de tar denna gång är en tur med ett par transporter över land med kanotvagn(Portage). På så sätt kommer man under ett par platser där tyvärr en del håller till, som inte har den ringaste insikt hur man uppför sig i naturen.
Veckoturen hoppas jag blir fin även om väderutsikterna kan erbjuda en del lätt regn vid något tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar