Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 7 augusti 2012

Folk börjar bli förbannad.

I dag hämtade jag en familj som hade 2 mindreåriga barn 6 månader och knappt 2år. Genomblöta men med strong attityd och god ordning, men utrustningen ganska blöt. På vägen hem såg vi en älgko bredvid vägen ca 80 meter bort. (Se bild)
Andra kunder har avbrutis sina turer på grund av ihållande regn. Några kommer åter flera dygn tidigare än planerat. Ett par familjer har sökt skydd från regnet i ett sedan flera år nedbrunnit vindskydd. Paddlat vidare till oss på Base Camp i Risviken och bott här hos oss. Ganska förbannade, att de måste betala "den frivilliga naturavgiften" till kommunen och inte kan få tillbaka pengar för inte använda övernattningar på lägerplatser och dessutom sökt ett nedbrunnet vindskydd. Under mina mera än 50 år som kanotuthyrare har jag inte hört så mycket negativa åsikter om kommunen och naturavgiften.
Ganska tråkigt att behöva förklara "styrgruppens" attityd vad avser, att låta kunder betala för det de inte använder och inte som nu, kräva betald för ingenting. Dålig stil och mycket negativt för Årjängs kommun och styrgruppen. Jag skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar