Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 28 september 2012

Älg och fiskar blir allt större och större.

Har haft med en gäst på mitt gästfiskekort. Han lånade ett litet sked drag i blått och orange och fick den största regnbågen för denna säsong,
strax över 5 kg. Det är många som fiskar och det dras upp mängder av fisk i hela sjön.
Sjön har på två dagar stigit med ca 10 cm och jag får rapporter om att vatten från Östra Silen strömmar till Västra Silen.
De senaste dagarnas ihållande regn har gjort att de bäckar som rinner till sjön nu levererar fullt med vatten. Snart kan jag använda vår båt.


Strax över  ???? kg
 Har på nytt tittat på älg och de blir bara större och större.  Det verkar vara gott om älg i vårt älgskötselområde.
Strax över 5kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar