Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 20 maj 2009

Det löner sig att köpa kanotfiskekortet.


Sålde i dag fiskekort för 600:- till ett par familjer. Av en ren tillfällighet mötte jag de fem kanoter, med 3 pappor och 7 söner på en bärning mellan två sjöar.
Jag stannade och pratade lite. En av pojkarna, Karl kom fram med dagens första fångst en gädda, bra stor på ca 4-5 kg.Han var mycket glad och sporrade de andra ungdomarna till fiske senare på dagen när regnet släpper.
Gratulera till troligen ett personligt rekord. Han lovade de andra en fin middag i kväll med gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar