Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 31 maj 2009

Sol,sol, sol, värme och helt vindstilla,


Tänk så olika ödet träffar våra gäster. Nu i Pingst har vi haft ett 25 tal trevliga ungdomar från Stockholms området. Paddling på blanka vatten, vildmarksäventyr vid sandstranden.Förra gänget som var här blåste nästa inne. Nu var det kämpa tag mellan de olika grupperna,och efter en hel dag med häftiga tävlingat segrade ett av gängen. Tyvärr minns jag inte vilket, men jag tror att de kallade sig Tele Tubisarna. Är det fel så sänd ett meddelande så ändrar jag.
En kväll kom en underlig figur smygande i skogen, det var en "eremit", som spelade Diderido från Australien och såg ganska skum ut. Vild panik i lägret tills alla såg att det var Preben, som på bön från de vuxna föräldrarna spelade "gubben".
Strax innan var det ett par ettåriga älgar en bit norr om lägerplatsen, en del av ungdomarna blev med i bilen för en kort älgsafari. En mycket lyckad Pingst för alla
både deltagare och vi instruktörer.
Preben och Jimmy tackar er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar