Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 15 maj 2009

Nu är det fart på fisket, storöringen går till.



Var ute på en liten kvällstur med Jimmy, fiskeguiden för att testa om fisket fungerar. Körde någon timme utan resultat. Tog in grejorna och ställde kosan mot hamnen. Vi passerade en "Hot Spott" som vi känner till sedan tidigare. Satte två beten i vattnet. Strax kom ett kraftigt påslag och jag kunde börja drilla. Såg ganska snart att det var en godkänd öring dvs minst 60 cm. Vikten 4,2 kg och 68 cm lång. Den gjorde ett par fina luftsprång. Efter ett tag så landades den och fick följa med hem som matfisk till något speciellt tillfälle. En försommar kväll som sent skall glömmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar