Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 23 maj 2009

Moose at the shore and fish in the boat



När vi mitt på dagen gick mot båtbryggan var det en vuxen älg strax innan oss. Den lämnade stora spår i stranden, just där våra kunder lägger i sina kanoter. Meningen var att vi skulle fiska och snart började huggen Första gäddan kom strax söder Räckkelspaden. Vi körde söderut mot Lövnäsviken och passerade två av lägerplatserna norra- och yttre Lövnäs camperna. I höjd med den senare kom nästa hugget på ett av ytspöna ca 50 meter bak båten. När den fisken väl var landad kom nästa hugg på en djupriggad plugg. Vi tappade tyvärr denna fisk.
Vi vände vid södra Lövnäsviken och körde norrut och snart kom nästa hugg som var märkbart tyngre i drillningen. En prakt gädda hivades ombord. Dessa gäddor och några andra vi fångat tidigare skall vi ha till överlevnadskurserna i Juni med ett 35 tal engelska deltagare i två avdelningar.
En härlig dag med fisk och naturupplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar