Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 20 december 2010

Dambesök i Risviken








En fin råget har varit här under ett par nätter. I går fick jag se den på seneftermiddagen. Fin och välnärd. Det var vid fågelbordet där jag lagt en del krosshavre som blev kvar efter förra vinterns stödfodring.
Fick i dag besked att Viltvårdsområdet i Risviken satsar 1000 kronor till vinterns stödutfodring. Nu när det är så pass kallt och en hel del snö måste vi nog sätta i gång lite mera med hjälpen. I natt kl 0450 skrek ett Lodjur vid ett flertal tillfällen några 100 meter från vårt hus, troligt vis samma Lokatt som dödade ett rådjur förra veckan. Skall spåra lite i dag för att kontrollera vad som hände i natt.
I övrigt håller vi på med att få till en Överlevnadskurs i Juni 2011, men mera om dettas senare.

En timme efter att jag tog bilden var det 5 rådjur vid stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar