Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 12 december 2010

På 48 timmar var det slagna rådjuret borta.


Var i dag på morgonen vid platsen där lokatten haft det dödade rådjuret. Ingenting var kvar. I går kväll var det endast ett ben, lite päls samt huvudet kvar.

I dag på morgonen var som sagt allt borta. Vad jag kunde se, har inte lokatten varit framme under natten Det kom någon cm snö på förkvällen och nu det var endast att stort antal spår efter rävar. Helt nedtrampat.
Tänk att ett så stort och stiligt rådjur på bara ca 2 dygn är helt borta.Bilden är från mars månad 2010.
Rekognoserade lite i dag för att se om det finns rådjur kvar på halvön, men jag hittade inga färska spår.


Annandagen Jul dvs. 26/12 har vi inom vildvårdsområdet en gemensam rävjakt.Den borde bli framgångsrik då det är väldigt många rävar i farten. Det är samling vid "värmen" kl 0900. Vi har fri inbjudan, så finns det ansvarsfulla jägare som vill vara med kan man komma till mig på Kanot Centret kl 0830. Ring gärna 38060 och tala om att du vill vara vår gästjägare, så visar jag väg till samlingspunkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar