Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 1 december 2010

Nu är det riktig frost vinter i Risviken.










I natt var det minus 19,5 grader. Det knakar i timmerväggarna, röken står spikrak ur skorstenen och det går åt allt mera ved för att ha det varmt och mysigt i stugan.
De första rådjuren har redan besökt oss,men de kommer i mörkret så jag har ännu inte kunna ta några bilder.
Förra vintern hade vi ju upp till 12 rådjur samtidigt vid foderplatsen så det är troligen,något eller några rådjur, som kommer ihåg. Vi hade foder ute i totalt 100 dygn och rikligt med foder tack vare att vildtvårdsområdet i Risviken betalade det mesta. Få se hur det blir med mera snö och kyla och om vi skall starta en ny period med stödutfodring och hjälp åt rådjuren.
Bilden är från vårt fösnter ned mot kanotviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar