Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 3 oktober 2011

7 dagar innan älgjakten har älgen ingen rädsla, varför?

Man kan ju undra varför man kan gå nära en stor kapital älgtjur nu innan jakten på nästa måndag. För egen del "pratade" jag lite med den. Dvs. jag härmade en älgko. Tjuren stor kvar en bra stund, men så småningom fattade den är jag var väldig olik en älgko! och tur var kanske det. Att se älg på nära håll är ju en upplevelse för många, och de som jag haft med i år på älgturerna har alla sett ett flertal älgar.
Som mest såg vi 15 älgar under ett 2-timmars pass.
Lite skryt , men det får ni läsare tåla eller också följa med på en tur och se med egna ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar