Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 21 november 2011

Nu är älgjakten nästan slut i Nordmarken

Körde i dag till Hämnäs för en kontroll av en stuga. Jag körde vägen genom ett tidigare känt vargområde och där man avslutat årets älgjakt. Fick se några fina älgar som betade i en kraftledningsgata. Inte det minsta rädda trots kort avstånd. Kull att älgbeståndet fortfarande är bra trots både varg och jakt.
Kl 1700 fick jag veta att 2 vargar blev iaktagna 0915 i dag några kilometer mot norr där jag tog bilder på älgarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar