Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 23 februari 2013

En hel dag i naturen.

Det började tidigt på morgonen. Ett par kamrater ringde och sa att de var ute och fiskade regnbågar i närheten av vår mark. De hade redan fått 2 st strax när de kom ut. När jag kom ut efter en stund började det hugga vilt men personligen fisk jag inte upp någon fisk. En av kamraterna tog under dagen minst 10 st fram tills när jag åkte. Den andre hade bara fått en, när jag själv tomhänt åkte tillbaka till Base Camp i Risviken.


5 timmar intensivt fiske med 0 resultat gör att jag måste ändra taktik. Mindre krokar, mindre bete och snabbare till det spö där klockan klingar. Men så är det. Fick dock ett par fina "tröst" fiskar med hem av dagens storfiskare.

Väl hemma kom det strax 5 fina rådjur som betade av det nya fodret jag lagt ut. Havre kross och ren pellets. Det var denna gagn
två äldre bockar och en lite med minihorn och så två getter, stora och fina. Inga Lo eller Vargspår på de platser jag var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar