Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 17 februari 2013

Grå tråkig dag med 0 grader och lite sludd snö

Såg fram mot en solig söndag, men det blev till annat. Tidigt på morgonen de första riktiga sportfiskarna från Karlstad, som löst årskort,  för det fina fisket i Västra Silen. Ganska snart ringde det i spöklockorna och en fin hög med Regnbågar låg på isen Sedan många timmar i tystnad och lite blåst. En höjdpunkt för vännerna var kikmete med Mormyska. Liggande på ett liggunderlag tittande i hålet fick de upp en bra hög med Sik. Själv rökte vi ett par som vi fick, som tack för lån av underlag.
Senare på eftermiddagen kom för första gång 5 rådjur samtidigt på besök. Två fina bockar och tre getter. Bra hull och fina. De tog rejält för sig av det stödfoder vi lagt ut.
Jag misstänkte att de lämnat närheten då det varit varg på besök en bit bort, med tydligen inte.

Så den gråmulna dagen blev trots allt ganska fin.
Vår fina stuga BOCKUDDEN är ledig de flesta helgerna framöver, så är det sportfiskare, som är intresserad av en fin fiskeupplevelse så hör av er. Vi hjälper till med att visa de bra platserna och bra utrustning som passar in. Sjön är full av regnbågar som rymmt tidigare under hösten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar