Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 26 april 2013

Säffle -kan jag få en kopp kaffe ?

Kort tur till Säffle. Kom att tänka på Hasse Alfredsson´s monolog om Säffle.
Men på vägen dit såg jag en stor fin ensam älgko på ca 200 meter avstånd i närheten av Sillegårds, som vi säger här i Risviken.
Annars har det under vintern varit lite älg synliga, men det har jo också varit en del vargar i närområdet, så det har troligen en effekt.
I dag rensade hela kanotviken så nu är det bara att sjösätta kanoter för en fin vårtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar