Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 12 april 2013

Visst är det vildmark i Värmland

Hade i dag ärende till Grums på förmiddagen. Inne i Grums sprang det runt en varg i gatorna bildbevis finns på NWT.se. I stort samtidigt är det en kompis som ser en varg i Östervallskog. Själv kör jag Gillberga dalen mot Årjäng och Risviken. Mängder med Tranor, Canadagäss och Grågäss. Såg ett 20 tal rådjur också förrutom de som vi har vid dörren dagligen. Körde genom Glaskogen också men här finns det inga älgspår att se just nu. Vargarna  där har troligen skrämt bort älgarna.
Så visst är det vildmark i Värmland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar