Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 14 augusti 2010

Besökte Kanot Maraton i dag.









En viss person har sagt att:

"Långsam-
hetens vällust är vida överlägsen fartens tjusning"

Jag ger denna person helt rätt.
!00- tals kajaker paddlade i högsta fart genom sjöarna i Nordmarken och Norra Dalsland. Ambulanser, massage tält, spurtpriser,vätskekontrollstationer, bananer, mat osv. Högtalare med musik och en massa åskådare. I denna mängd av aktiviteter och annordningar fick jag se två av medlemmarna i MacFie klubben i en riktig fin träkanot. Det paddlade med böjda enkelpaddlar, hade inte speciellt brått, men ändå skaplig fart.
De hann ställde upp för en bild, och det är bara att tacka och trivas, att det är en och annan kanot bland 100-tals kajaker, som stressde iväg. Var är naturupplevelsen?
i sjöarna.
Grabbarna kom på en hedrande femte plats. Strongt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar