Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 23 augusti 2010

Stor-älgen på besök.


Under sommaren har jag inte sett så många älgar jämnfört med sommaren 2009. Men i går visade sig äntligen "stor-älgen" på ett betryggande avstånd och det var nästa mörkt ute. Jag tog en bild som manipulerades en del för att man skall kunna se älgen och de stora hornen. Det är det vi här kallar en "bautatjur".
Jag hade ett par kanotister med i bilen och de såg sin första älg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar