Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 3 januari 2011

Så är det 2011 dvs ett Nytt År.

























Det blir mer och mer vildmark i området. Under hösten var en björn på fotbollsplanen i Töcksfors och på flera andra ställen i närheten. Varg och vargspår syns flera gånger i veckorna. Själv har vi haft Lodjur in på huset som syns i tidigare blogg.
I mitten av månaden startar en licensjakt på varg. På kartan syns de områden där varg och spår har rapporterats, men det är bara en liten del av det som syns och finns. Onekligen har vildmarken kommit närmare.

I dag på morgonen när jag gick efter ved stod ett par rådjur och väntade på dagens tilldelning av foder. De går bara undan ett par meter och när jag visslar så kommer de tillbaka nästan innan jag stängt dörren Avståndet är ca 5 meter.
Bilden är på den lilla geten, en minsting, just en sådan som Lo och varg är efter för att de i sin tur kan överleva den hårda vintern.

Jakt på varg eller inte det får andra avgöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar