Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 9 januari 2011

Många tror sig kunna?


















Nu är det aktuellt med Varg jakt om en knapp vecka. Men hur ser spåren ut, och kan du göra rätt iakttagelse?
Här är ett par spår i nysnö på väg. Är det hund, varg eller lodjur. Titta noga och gör din bedömning. Vad är det för spår.
Du kan ju skriva en kommentar på min blogg vad du tror det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar