Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 18 januari 2011

Lodjuren tillbaka i Risviken.


Hittade i dag ett dygn gamla spår efter Lodjur ute på Bockudden, men även mellan huset och där vi har kanoterna. Spåren var mycket tydliga. Jag har med en bild i dag från förra gången lodjuren var här. Hittar du Lodjurs spår och en plats där
Lo´n, har försökt dölja sitt byte med att skrapa snö över för att bytet inte skall frysa, så är du helt säker på att det är spår efter Lodjur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar