Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 7 juni 2009

44 vuxna och ungdom på vildmarksäventyr i 2 dagar.













Bysjöskolan som varit vår gäster förut för en del år sedan återkom. denna gång med 23 ungdomar och resten vuxna till ett intensivt vildmarksprogram. Kanotpaddling, vildmarkstävlingar, till sjöss, till lands och i luften, Denna gången blev det två 11 mannagrupper som hamnade på samma poäng och båda lagen korades som segrare. Men det var ytterst jämnt och skilde bara ett par futtiga poäng. Lycka med vädret, vindstilla, lagom varmt och spegelblankt vatten. Eldning framför vindskydden och övernattning i 12-tält för många första gången.
Jimmy och jag tackar för ett mycket bra gäng med kämpaglöd och mycket positiva och trevliga ungdomar de yngsta bara i 6-års åldern.Regnet kom minuterna innan avslutningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar