Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 21 juni 2009

AMIK Montrealkanoten till filminspelning Norge med "Stubbefolket"













I dag kom hälften av engelska överlevnadsgänget åter till Base Camp Risviken. Den andra hälften har haft drillning av eld, säkerhetsinformation kring eldning och en hel del annat på programmet som förbedelser till nästa veckas extrema Överlevnadsmarch.
När hela gruppen på 38 deltagare inkl lärare och instruktörer var samlad, fick jag hjälp med att flytta Montrealkanoten, AMIK (Lilla bävern) upp från stranden till gräsplanen. Den är 11.5 meter lång och 1,70 bred och väger ca 200 kg. I morgon måndag körs den till Norge för att användas under en del av inspelningarna av Stubbefolket.
Vecka har varit regnig, men nu ser det ut som om vi får en period av bra varmt och torrt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar