Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 2 juni 2009

Det gäller att hålla hårt i spaken på 10.000 meters höjd







Vid den har tiden förra året hade jag nöjet att få flyga en Metropolitan med start från lokal flygfältet vid Chicagos norra strand. En vid sväng över Lake Mitchigan för att få höjd och sedan en lång decend och inflygning mot bana 14 Right på O´Hare´s Internationella flygplats. Turen tog ca 30 minuter. Landningen var sådär! Missade mitt strecket med 15 meter, men det var en helt godkänd landning enligt "styrman" som satt til höger om mig. Att det var i en flygsimulator i Västerås som sonen Kim hade arrangerat, det var enormt och kändes helt riktigt med allt.
Nästa tur blir med en DC 10a hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar